HiDuP iNi HanYa SeMenNtaRa...MungKin EsOk MungkIn LuSa KiTa Akan Mati...BuanGkAnLah RaSa MaRah DaN DendaM pAda Orang Di SekeLiLing Kita...MaAfkanLAh MereKa KiRanya MereKa BerSaLaH...mUnGkIn iTuLaH kaLi tErAkhir kItA aKaN bErTemU DengaNnYa...


5 CARA MENCARI SAHABAT SEJATI

1. Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan belanja, dia berusaha mencukupi keperluan kita.

2. Pilihlah sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia menerimanya dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna.

3. Pilihlah sahabat yang jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia tidak melupainya, dan jika ia mengetahui mengenai keburukan dirimu ia akan cuba menutupinya.

4. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.

5. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapanmu dan bukan hanya mahu dia yang dipercayai saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu pemintaan yang berat dia akan mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.

0 comments:

Blog Widget by LinkWithin